Tlačová správa, Realitná únia SR, Bratislava 11.07.2016
Realitná únia SR predstavila výsledky prieskumu kvality realitných portálov
Z ktorých realitných portálov cítia sprostredkovatelia najsilnejšiu odozvu na svoje inzeráty? Kde sa skutočne oplatí inzerovať svoju nehnuteľnosť? Aj na tieto otázky priniesol odpovede celoslovenský prieskum realitných portálov, ktorý v rámci realitnej konferencie REALITY 2016 predstavila Realitná únia SR.
Na kvalitu inzercie jednotlivých realitných portálov sa pozrelo 358 realitných expertov z celého Slovenska. Prieskum bol rozdelený na východoslovenský, stredoslovenský a západoslovenský región, pričom Bratislava bola posudzovaná samostatne. Profesionáli hodnotili intenzitu spätnej väzby na inzeráty umiestnené na jednotlivých realitých portáloch.
V rámci celého Slovenska sa na prvom mieste umiestnil portál Topreality.sk, za ním nasledoval portál Nehnutelnosti.sk a na treťom mieste skončil ľudový portál Bazos.sk. Výsledky hodnotenia portálov na západnom a strednom Slovensku sa zhodovali s celoslovenským hodnotením. Jedinou odchýlkou z priemeru bol východoslovenský región, kde výrazne dominoval portál Bazos.sk. V Bratislavskom kraji má “najväčšiu silu” a najviac bodov získal portál Nehnutelnosti.sk.
Výsledný rebríček aj hodnotenie expertov sú dôležitou informáciou nielen pre inzerujúcu realitnú kanceláriu, ale aj samotného občana, ktorý rieši otázku svojho bývania, či už ako kupujúci alebo predávajúci. „Každý z nás zažil hodiny na internete, keď sa „stratil“ v neprehľadnej spleti ponúk nehnuteľností a narážal na opakujúce sa inzeráty, neprehľadné stránky, či nedôveryhodné zdroje. Vďaka nášmu prieskumu sme vyhodnotili efektivitu práce najnavštevovanejších realitných portálov.“ vyjadril sa podpredseda Realitnej únie Attila Mészáros.
Prax dlhodobo potvrdzuje, že úplne postačuje, ak realitná kancelária propaguje svoje inzeráty len na prvých troch víťazných portáloch. Pre občana stačí, ak svoj inzerát zadá len do jedného (najviac dvoch) víťazných portálov.